Apolloon 1 kende een moeilijke avond in Eynatten. Sinds de trainerswissel verloren de Oostkantonners niet meer, en wilden absoluut het behoud verzekeren thuis, om op de laatste speeldag niet meer voor verrassingen te komen te staan. Hoewel Apolloon hetzelfde objectief voor ogen had, verloor het kansloos in de kleine en volgelopen sporthal van Eynatten.
Eynatten nam de beste start (3-0) en Apolloon liep achter de feiten aan. Tegen de tijd dat iedereen in aanval zijn foutje gemaakt had stond het al 12-4, en kon de thuisploeg al beginnen spelers te sparen. Bogdan probeerde door te wisselen om het tij te keren, maar het duurde te lang voor Apolloon in de flow kwam. Bij 14 - 8 zag het er iets beter uit, en bij de rust (18-11) hoopte Apolloon om er (mits een sterk begin van de tweede helft) nog een wedstrijd van te maken.
Het draaide helaas anders uit, een sterke Yuri Hougardy nam zijn ploeg op sleeptouw en bij 23-13 konden de boeken dicht. Bogdan wilde geen risico's op blessures meer nemen met het oog op de wedstrijd tegen Atomix zaterdag en liet de invallers spelen. De eindstand van 37-21 zegt veel maar ook niet alles.
Apolloon bewees eerder dat het zich na een zware uitnederlaag thuis kan herpakken, maar op een allesbeslissende wedstrijd op de laatste speeldag zat toch niemand te wachten. Maar goed, het is zo, en we gaan er uiteraad het beste van maken, met de steun van de thuissupporters!
Zaterdag 3 mei is de Lange Munte "the place to be", tegenstander zal Atomix zijn dat thuis van HUBO verloor.
Apolloon: Snellings en Verscheure (doel)
Jeannot 3, Coppens 3, Olexiouk 3, Mathijs 3/2, Herreman 2, Bonnet 2, Guillierme 2, Zenasni 1, Driesens 1/1, Craeynest 1, Koops, Van Dorpe, Dumolein, Sarwar
